Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis, în ședința de marți, să aplice decizii de intrare în legalitate în cazul acestor spoturi publicitare, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislația audiovizualului.
Spotul pentru suplimentul alimentar Genacol a fost difuzat în octombrie 2015 de Etno TV, iar în urma analizării sale de către Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), clipul publicitar a fost modificat. Totoși, CNA a constatat că nici cea de-a doua variantă a spotului nu respectă legislația audiovizualului.
Potrivit informațiilor prezentate în ședința de marți, produsul se adresează persoanelor cu dureri reumatice și articulare, iar în cadrul spotului de promovare a acestui produs se fac afirmațiile: „O formulă naturală pe bază de colagen 100% pur”, „Rezultatul a fost miraculos. Durerile au dispărut ca prin minune”, „Recomand tuturor acest produs miraculos”.
La propunerea membrului CNA Monica Gubernat, Consiliul a luat decizia de intrare în legalitate a acestui spot publicitar, în baza articolului 120, alineatul 1 din Codul audiovizualului, potrivit căruia „Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislația comunitară și națională aplicabile apelor minerale naturale și produselor alimentare destinate unei alimentații speciale, informațiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăți de prevenire, de tratament și de vindecare a unei boli umane și nu trebuie să evoce astfel de proprietăți”.
În ceea ce privește cele două spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, care au fost difuzate de Kiss FM și Magic FM, în octombrie 2015, Consiliul a decis că acestea încalcă articolul 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiții: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătății sau siguranței populației’.
În spoturi se spune, printre altele: „Care a fost viteza maximă?”, „336,511 kilometri la oră”, „Nokian Tyres, record mondial de viteză pe gheață”, „Îndrăznește să-ți înfrunți demonii”.
Pe de altă parte, tot în ședința de marți, CNA a decis că spotul de promovare a cartierului rezidențial Avantgarden, care a fost difuzat și de Pro TV Brașov, a încălcat articolul 29, alineatul 2, litera d din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor și, în special: să nu prezinte în mod nejustificat minori în situații periculoase”.
În acest spot publicitar este prezentat cazul a doi minori care se plimbă nesupravegheați de un adult pe străzile orașului la o oră târzie. Din spot se vede că fetița a părăsit locuința părinților fără a-i anunța pe aceștia, pentru a se plimba prin oraș alături de alt minor, un băiețel. După ce minorii realizează că s-au rătăcit în oraș, adultul din spot le spune: „Nu v-ați rătăcit! Ați ajuns acasă!”, situație neadevărată în contextul prezentat în spot.